EVENT – LeanTribe Gathering #37

Eventtips:

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Jag kommer att tala om hypotesdriven produktutveckling på kommande LeanTribe Gathering i Stockholm.

Huvudtema: Datadriven Innovation

Enligt OECD är datadriven innovation en nyckelpelare för tillväxt under vårt århundrade därtill är användningen av beteendedata en nyckelkomponent i Lean Start-up metodikens Build-Measure-Learn-cykel. I syfte att få en större förståelse för hur vi företag kan dra nytta av datadriven innovation samt förstå hur fenomenet påverkar produktutveckling, marknadsföring och själva kulturen i företag kommer vi att diskutera frågeställningar som: Vad är datadriven innovation? Hur får företag en djup förståelse för dess kunders behov? Hur används kundbeteendedata för att hitta nya affärsområden? Hur balanserar företag användarens integritet mot insamling av data rörande dennes beteende? Hur jobbar företag med big data? Hur påverkar datadrivet innovationsarbete kulturen på företag? Vilka typer av innovation lämpar sig bra för datadriven innovation?

 

Plats: Tradera Sweden AB, Sankteriks gatan 117, Stockholm

Tid:  Torsdag 2 Juni @ 16.00-19.00, 2016

Mer info: Ihttp://leantribe.org/ltg37/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s